ajne
11. 2. 2009 09:25
|
Líbí se mi mraky, postava je hodně tmavá ale to jen přidá na atmosféře :-)
|
Hodnocení: |
|
snowboarder
11. 2. 2009 09:43
|
líbí se mi ten efekt, kdy ta oblaha jakoby padá na postavu...
|
Hodnocení: |
|
Grimjaur
11. 2. 2009 10:24
|
|
Hodnocení: |
|
carismatico
11. 2. 2009 10:28
|
Díky díky
|
|
|
jindra_K800i
11. 2. 2009 11:53
|
...na me moc sedivé. Je videt ze bylo spatné svetlo,tak jsi spoust ani nemel radeji mackat Nebo EV tlacit trochu do plusu a vyprdnout se na to,že bude nekde prepal.
|
Hodnocení: |
|
Grimjaur
11. 2. 2009 12:03
|
Při focení takových fotek je korekce EV do + samozřejmou nutností. Automatika ví prd, z bíle chce udělat šedou, tak to prostě je nastavené
|
|
|
carismatico
11. 2. 2009 12:07
|
Ale ono bylo docela hezké počasí, akorát jsem hodně ztmavil snímek, přidal kontrast a pak to takhle vypadá. V ten den bylo 15 st. a slunečné počasí. Dokonce na Lipně se začala objevovat voda jak tál led...
|
|
|
Grimjaur
11. 2. 2009 12:17
|
to nesouvisí jen se škaredým počasím! korekci do plusu dávám i při hezkém, kvuli tomu jak se chová automatika. Jinak s tou editací jsi to tedy zazdil ti povím. Je ot lepší než minule, napadá mě máš v pohode monitor? Tohle není normální
|
|
|
carismatico
11. 2. 2009 12:52
|
Mám v pohodě monitor, ale tak zase se mi ta fotka líbí a vidíš, že některým se to líbí věř mi, že jsem viděl daleko větší hrůzy, kde byli dva rozdělené tábory a jednim se fotka líbila druzí ji lamentovali jak je špatná.
|
|
|
Grimjaur
11. 2. 2009 13:44
|
Michale, tohle není o líbí nelíbí. Mi se kolikrát líbí věci,ale skrzevá TK by to zákazník nerozdýchal. To co píšu je o základním zpracování fotky. O ničem jiném ani o tom jestli se to líbí nebo ne. zastávám názor, že TK buď je nebo není. Druhá věc je, že jen samotná Tk foktu nedělá, ovšem může ji dost výrazně potopit. Další poznatek je tento, málo lidí je schopno zde TK vůbec přečíst. To je věc, která přichází s časem . To je jako se zvukaři ve studiu. Některý tam napere kompresor, hall 3 EQ furt to zná jak s chléva.Pak k tomu dojde třeba Péťa Slezák, pohne na EQ s dvěma frekvencemi, hall hodí do dupy a JE TO! Protože má ucho , a ví co s tím. Dobré TK fotky neudělá využití všech možností editoru,ale znalost praktického použití ve vztahu k reálné potřebě . To přečtení vstupního TK s tím úzce souvisí
|
|
|
carismatico
11. 2. 2009 16:25
|
Pořád to vidím očima jako laik, i když mám pár knížek, o focení a jeho problematice vím bohužel jen málo, ale snažím se učit. Snažím se i inspirovat od jiných, přijde mi jako kdyby ve focení nebyly snad žádný pravidla, jinak si totiž nedokážu vysvětlit, jak někdy můžou dle mého názoru hrozné fotky být dobré, tím např. myslím, fotku totálně rozmazaného psa, který se líbil skoro všem, není to odtud ale z jiného fot. serveru. Aspoň jsem touto fotkou vybočil trošku do extrémů )
|
|
|
MartinS65
11. 2. 2009 16:56
|
Pokud je fotografie chápána jako řemeslo, pak jsou jasná pravidla, která jsou neúprosná a strikní. Pokud se ale fotografie pohne směrem od řemesla k umění, pak všechna tato pravidla mohou padnout (a také často padají) a hodnocení se posouvá do subjektivní roviny: mě se tahle fotka líbí, mě ne.
Za tento názor ale nemůže být nikdo trestán.
Proto jsi z toho zmatený, že i fotka, která z hlediska "poctivého řemeslníka" není tak úplně vpořádku, může v někom jiném vyvolat emoce a příznivou reakci. Možná už překročila ty hranice dobrého řemesla ...
|
|
|
Jana15007
11. 2. 2009 17:06
|
řekla bych,že Martin vyhmátl jádro pudla. Kolikrát fotka,se kterou jsem si nebyla vůbec jistá,sklidila hodně příznivé hodnocení a naopak,fotka,na kterou jsem byla pyšná,tak měla jen kritické komentáře.
|
|
|
carismatico
11. 2. 2009 17:16
|
Martin to napsal hodně hezky nejsi náhodou Martine řečník ? ) ale jako souhlasím s tebou, člověk zas tak nemůže dávat na svůj úsudek, hlavně co se týče focení )
|
|
|
Jana15007
11. 2. 2009 17:21
|
míšo,ale musíš si za svojí fotkou stát, snad víš proč jsi to vyfotil a upravil tak,jak to je
|
|
|
Grimjaur
11. 2. 2009 17:26
|
carre, umění je nastavba řemesla. Vidím, že ty potřebuješ pochvalu, přesně daná kritika je něco co ti nevoní.Tak sorry od teď Ti budou radit pochlebníci ....Já budu zasahovat jen v rámci moderátora (kdyby Tě někdo urážel atp..)K fotkám, ti už neřeknu nic.Měj se
|
|
|
carismatico
11. 2. 2009 17:28
|
To vím no, ale zase bych si nerad tvrdošijně stál za něčím co opravdu za nic nestojí ) tahle fotka se mi líbí, ale pyšný na ní nejsem. Když budu pyšný tak si zatím stát budu, a také srovnávám jestli je opravdu dobrá, dle umísťění na několika různých stránkách, takže vidím, jestli ta kritika je oprávněná či ne apd...
|
|
|
carismatico
11. 2. 2009 17:46
|
Grimjaur - vždyť já jsem rád za kritiku uznej, každýho těší pochvala a každý si ji rád přečte. Beru to podle sebe a vím, že jsi mi nikdy špatně neporadil. Třeba u téhle fotky jsem nečekal takový ohlas, zároveň jsem věděl, že vyvolá menší diskuzi, není to skvělá fotka, ale zas úplný brak to podle mě není
|
|
|
Grimjaur
11. 2. 2009 17:54
|
Jasně, já tomu samozřejmě nerozumím tak sorry
|
|
|
MartinS65
11. 2. 2009 17:57
|
"... nerad tvrdošijně stál za něčím co opravdu za nic nestojí ..." Míšo, v tomhle tom ti asi těžko někdo poradí. Reakce ale asi vidíš sám, když dáváš fotky na různá místa.
Někdo tě může dovést k technické dokonalosti a to je dobře, i to je třeba, ale umění se neměří metrem. Tohle není komunální fotka na pas.
----
Jedno dne se ale jako "řemeslník" budeš sám cítit dostatečně vyučen a pak si budeš za svým názorem stát. Kdy ten okamžik přijde, poznáš sám.
Vždyť představ si, kde by celé umění bylo, kdyby v každé době poslouchalo jen zavedené autority.
Ani pes by po něm neštěkl. V paměti ale zůstávají jen ti, kteří se vydali vlastní cestou.
-----------
P.S. Míšo, řečník nejsem, ale jsem vyučen v učebním oboru "učitel výtvarné výchovy."
|
|
|
needyejt91
11. 2. 2009 18:03
|
|
Hodnocení: |
|
carismatico
11. 2. 2009 18:12
|
|
Grimjaur
11. 2. 2009 18:16
|
to není o vztahovačnosti, to je střízlivé hodnocení situace. Učím toho kdo chce něco vědět, zbytek beru jako ztrátu času. Asi takovou jako dneska na dvou vláknech na MM
|
|
|
distichon.
11. 2. 2009 18:31
|
U mňa tiež skôr dobré ako zlé..no bral by som keby postava bola otočená chrbtom
|
|
|
Ricardo_tevéz
11. 2. 2009 21:00
|
|
Hodnocení: |
|
carismatico
11. 2. 2009 21:02
|
Ric - kde ses celý den flákal člověče ) jinak díky
|
|
|
Grimjaur
11. 2. 2009 23:50
|
pro odlehčenou forek z neviditelného pejska. Jestli se někdo poznal, tak si stěžujte u Ondry Neffa
Pokud žák v minulosti tvrdil, že krokodýl je ryba, byla to chyba.
Dnes to pochopitelně chyba není, nýbrž je to žákův osobitý vlastní názor, který má právo zastávat. Na učiteli je, aby nezranil žákovu osobnost či nenarušil jeho sebevědomí. Musí proto vytvořit vstřícnou edukační atmosféru a pro dané tvrzení najít vhodnou interpretaci.
Např.: "Správně, Pepo, krokodýl patří mezi ryby, taky mezi obojživelníky. I mezi tropický hmyz, zkrátka mezi všechny obyvatele afrických řek. Patří mezi ně, protože spolu s nimi tvoří jednu velkou šťastnou rodinu, které se říká ekosystém. A jinak je to plaz, ty debile!"
|
|
|
MartinS65
12. 2. 2009 20:22
|
P.S. Michale, možná jsem jen věděl, o čem mluvíš, protože kdysi jsem si stejné otázky kladl i já ...
|
|
|
Janna
15. 2. 2009 13:28
|
Asi tak nějak souhlasím s Jindrou. Ale téma - zamrzlé Lipno, přes které jezdí auta (tamtu fotku jsem nějak nestihla) je fakt suprový a tak bych si ohlídala počasí, abych se tam mohla ještě znovu vrátit a vyfotit to líp.
|
|
|