|
Počet fotografií |
129 |
Zobrazení fotografií uživatele |
422 276 |
Průměrné hodnocení fotografií uživatele |
7,2 |
Využitá disková kapacita |
102,9 MB |
Poslední vložená fotografie |
|
Průměrné hodnocení ostatních |
8,7 |
Počet komentářů uživatele |
174 |
Poslední vložený komentář |
Dobré jitro, město mé! Zopakuji to znovu. Každý vnímáme fotku jinak - na tom není nic špatného. Mně ta fotka přijde v rámci série v pohodě, i když sama o sobě je doopravdy celkem nezajímavá.
Do RAW fotím, protože JPG z Xperie je na můj vkus přehnaně odšuměný a tím pádem i "vyžehlený". Na JPG byl dobrý Pixel 3, ale bohužel mi na něm zlobilo nabíjení, tak jsem se přesunul dál...
Taky z vašeho komentáře vidím celkem nepochopení, proč se mimo jiné používají různá ohniska (70mm - teleobjektiv). Není to o tom, že přece "mohu přijít na dostatečnou vzdálenost a vyfotit v normální velikosti", ale o tom, že v různých ohniscích dochází k odlišné deformaci focené scény. Užší ohnisko (50mm) je vhodnější pro focení portrétů, protože je nejblíže zornému úhlu lidského oka, má malou deformaci a realisticky vykreslí scénu (neztenčí a ani neztlustí obličej, viz https://youtu.be/wdjdcFFaFEo). Ohniska nad 50mm dokážou lépe "zploštit" scénu a vzdálenosti mezi jednotlivými objekty začnou vypadat opticky kratší, než ve skutečnosti jsou. Zkoušel jsem fotit 500mm objektivem na APS-C senzoru a tam je tenhle jev velmi viditelný. Často se toho využívá při focení detailů v krajině (viz např. tahle série od Martina Raka: https://www.martinrak.cz/galerie/south-moravia/).
70mm jsem u téhle fotky a série použil, aby došlo k "zploštění" scény, tj., připomínám, optické zkrácení vzdáleností mezi focenými objekty, a taky protože mám tenhle přiblížený pohled radši než široký 24mm ohnisko. Není to o tom, že bych nechtěl udělat pár kroků k lavičce. xD |
|
|